En Ru

Ekipa

nothing-found-for-archives-631-lSySeT-clipart

Napisane so stotine ali celo tisoče knjig o pomenu in pomembnosti ekipe z vidika vodenja podjetij. Podjetja upravljajo z ljudmi, ljudje poslujejo. V svoji znani knjigi “Učinkovito vodenje podjetja” je Peter Drucker napisal, da ima podjetje le dve vrsti virov – denar in ljudi. Vsa druga sredstva se pridobivajo s kombinacijo teh dveh. In če denar lahko dobiš od specializiranih organizacij (bank, investicijskih skladov itd), boste ekipo morali zbrati sami.


To zveni logično in razumno – dobra ekipa določi uspešnost poslovanja. Google nista le Larry Page in Sergey Brin, to je cela armada programerjev, ki vsak dan s svojim delom pomaga podjetju rasti. Močna skupina ljudi, ki delajo skupaj, ne pomeni samo visoke produktivnosti, ampak tudi veliko število novih idej, ki jih ustanovitelj podjetja sam ne bi mogel generirati. Če vaša ekipa niso zgolj zaposleni, ki delajo strogo od 9:00 do 18:00, ampak vpeta, motivirana in zagnana ekipa, bodo ti ljudje vedno storili vse, kar je v njhovi moči, da bodo izboljšali kakovost izdelka ali da bodo povečali produktivnost. Če ste kot direktor (ali lastnik) uspeli zbrati takšno ekipo, se lahko brez skrbi potopite v svoje direktorske naloge – v razvoj strategije, vizije, trga, komuniciranje z delničarji in oblastjo in tako naprej.


Vendar pa veliko število vodij, predvsem lastnikov, po vsem svetu pogosto pozablja, da obstaja razlika (in to dovolj velika) med zaposlenimi in poslovnimi partnerji. Če ste poslovnež in imate partnerje, so to običajno ljudje, ki so podobni vam, ljudje, ki mislijo kot vi, s katerimi imate veliko skupnega – vsaj vaše skupno poslovanje. Predpostavlja se, da boste skupaj s poslovnimi partnerji postavili poslovne interese pred osebnimi. Prav tako je običajno, da poslovni partnerji posvečajo ves svoj čas, moč in čustveno energijo v svoje delo in poslovanje. Soustanovitelji družbe, zlasti v zgodnjih fazah poslovanja, ogromno delajo, pozabijo na svoje družine in na oddih ter počitek. In to se šteje kot normalno. Mnogi so mnenja, da je to edini način za uspešen zagon podjetja. Pred kratkim sem prebral, da je Elon Musk, ustanovitelj Tesle, v poslovne prostore prinesel spalno vrečo, da ne bi za predolgo časa prekinil dela, tudi ponoči ne.


Tudi vi lahko, celo morate, vključevati svoje zaposlene v delo, kot da bi bili vaši poslovni partnerji. Mnogi znani, zelo karizmatični podjetniki, znajo ne le organizirati, ampak tudi spodbujati svoje zaposlene. Vedo, kako jih motivirati, da intenzivno delajo in včasih celo brez dodatnega plačila. Predpostavlja se, da mora biti sodobni vodja ne le pameten in izobražen, temveč se mora tudi znati pogovarjati z zaposlenimi in jih motivirati za intenzivno delo. Vodja sodobnega tipa ni poveljnik, še manj general, temveč coach, trener, svetovalec, mentor. Njegova naloga ni ukazovati, temveč navduševati.


Po eni strani je ta pristop popolnoma upravičen. Veliko boljše (in tudi cenejše je), če vaši ljudje delajo skoraj na limitu in si vedno prizadevajo storiti še več, kot se od njih pričakuje. Vendar pa obstaja meja med zaposlenimi in poslovnimi partnerji, ki jo je skoraj nemogoče preseči. Tudi če vaše zaposlene delo navdušuje, ne bodo postali člani vaše družine ali vaši partnerji. Imajo svoje družine. Svoje hipoteke. Svoje cilje v življenju, ki ne sovpadajo z vašimi. In nekega dne se lahko odločijo, da bodo šli svojo pot.


Pogosto slišimo pritožbe vodij, ki so bili “izdani” s strani svojih zaposlenih. Ponavadi se to zgodi, ko usposobljen, izkušen, zvezdniški in učinkovit zaposlen, ki je odraščal v družbi, nenadoma zapusti podjetje in gre delati za konkurenco. Ali pa odpre svoje podjetje s podobnim poslom. Ali pa preprosto zato, ker je bil utrujen ali ni mogel dočakati napredovanja v službi.


Vendar nima smisla biti užaljen in se jeziti. Vi si morate od samega začetka delovnih odnosov z vsemi uslužbenci zapomniti in imeti v mislih, da se njihovi cilji razlikujejo od vaših. Poleg tega imajo tudi vaši poslovni partnerji pogosto svoje cilje v življenju, ki so le za kratek čas sovpadali z vašimi, in še to zgolj v okviru tega projekta.


Pravilno zgrajena pričakovanja so pomemben del vsakega življenja. Ne smete pričakovati preveč od svojega moža ali žene, svojih otrok, svoje vlade, od sebe. Prav tako ne smemo pričakovati od svojih podrejenih tega, česar oni ne potrebujejo storiti. Vse, kar morajo storiti je, da pošteno delajo za svojo plačo. Ne glede na to, kako intenzivno so vaši podrejeni vpeti v delo, so le začasni potniki na vašem vlaku. Prej ali slej bodo izstopili. Nekateri iz tega delajo napačen sklep, da v tem primeru ni potrebno izgubljati časa za njihovo motivacijo, navdušenje in željo storiti še več. Morda je vse, kar je potrebno preprosto se opomniti na to, da so vaši podrejeni samo vaši začasni zavezniki. Trenutno se njihovi interesi križajo z vašimi, vendar to ne pomeni za zmeraj.


Torej, kaj lahko storite? Pripravite se! Seveda, najprej je treba paziti, da ne boste izgubili svojih najboljših ljudi. Moja izkušnja vodenja (ki, mimogrede, ni bila vedno pozitivna) kaže, da včasih najbolj nadarjeni zaposleni zapustijo službo zaradi malenkosti – zaradi žaljive fraze, ki je bila izgovorjena brez pomisleka in mimogrede, zaradi pozabljenega rojstnega dneva itd. Ampak še bolj pogost razlog pa je ta, da službo zapustijo zaradi podcenjevanja njihovih zaslug, ki niso obvezno materialno izkazane.

Drugič. Narediti morate vse, da posel ne bo utrpel škode v primeru odhoda uspešnega podrejenega. Na primer, namesto da imate samo eno prodajno ekipo pod vodstvom zvezdnega vodje, lahko ustvarite več manjših. Ne smete dopustiti, da bo ena oseba postala preveč pomembna za vaše podjetje. Od časa do časa boste morali komunicirati s svojimi strankami, da boste zagotovili, da oni delajo z vašim podjetjem in ne s posameznim zaposlenim. Sodobno upravljanje je ravnotežje med navdihujočim vodstvom in strogim nadzorom. Na eni strani, morate biti moder in humanističen šef, na drugi strani pa se morate obnašati tako, da bo jasno vidno, da so vsa pomembna vprašanja v vašem podjetju po vašim nadzorom. Včasih se to zdi nasprotujoče, saj inspirativno vodstvo pomeni zaupanje. Ampak ker se ukvarjati s poslovanjem v XXI stoletju ni tako enostavno, boste morali najti način, da boste delali oboje istočasno.


Svyatoslav Biryulin

Če vaše podjetje potrebuje kvalificirano pomoč, nam pišite in našli bomo pravo rešitev

ali preberite druge primere zgoraj

NAŠI PRIMERI

Vstop na nove trge

Naloga: pomagati podjetju iz Vzhodne Evrope doseči novo raven v poslovanju, najti nova tržišča in modernizirati izdelek.

Rešitev: Rezultati tržnih raziskav in analize notranjih rezerv podjetja so pokazali, da ima podjetje veliko možnost razvoja na novih trgih sosednjih držav. Anketiranje potrošnikov je pripomoglo k izboljšanju izdelka in njegovi večji razpoznavnosti. Rezultat novega pristopa: prihodek podjetja je zrasel za 14%, dobiček za 22%.

Preberite primer

Vstop na tržišča držav SND

Naloga: Najti optimalen način vstopa izdelkov evropskega podjetja na tržišča Rusije, Ukrajine in Kazahstana. Pridobiti primerno podporo na teh trgih.

Rešitev: Doseženi rezultat: izdelek je na nekaterih regionalnih trgih dosegel 25% tržni delež in se uspešno prodajal dve leti.

Preberite primer