En

Rast

productividad
Veliko direktorjev, predvsem v podjetjih, ki so bili ustanovljeni s pomočjo investitorjev, dan in noč razmišljajo o rasti svojega poslovanja. Ne morejo zaspati po tem, ko recimo preberejo  članek o stopnji rasti Uberja; to podjetje raste z neverjetno hitrostjo. Želijo, da bi njihovo poslovanje raslo še hitreje. Njihovi vlagatelji ali delničarji prav tako ne pozabijo na vsakodnevne klice in opomnike o tem,  da mora njihovo podjetje rasti. Rast, rast, rast. 


Poglejte si Twitter ali Evernote. Nekaj ​​časa nazaj sta ti družbi šteli kot “gazeli” ali zelo hitro rastoči podjetji z veliko potenciala. Obe podjetji sta bili zelo priljubljeni – tako med vlagatelji kot med strokovnjaki, saj je delo za “gazelo” zelo prestižno. Toda se Twitter sooča z resnimi strateškimi problemi (ne pozabimo, da podjetje nikdar v svojem obstoju ni bilo donosno). Nekaj ​​časa nazaj smo v reviji Business Insider lahko prebrali, da Twitter «odpira svojo denarnico in jemlje denar in delnice z namenom, da bi zadržal zaposlene pred odpustitvijo”. Znan investitor Silicijeve doline Bill Gurley je Evernote poimenoval «prva mrtva gazela”.


Zakaj hitra rast povzroča take težave? Morda je pretežko vsako četrtletje prikazati odlične rezultate? Morda so menedžerji pod prevelikim psihološkim pritiskom, ker od njih pričakujejo, da bodo naredili to, kar je nemogoče? Morda je za družbo preprosto pretežko najti dovolj denarja za financiranje hitre rasti?


Morda. Ampak verjamem, da obstajajo tudi drugi razlogi.


Ko v otroštvu rastemo, je pomembno, da se stopnja rasti naših mišic ujema s stopnjo rasti našega skeleta, naših kosti. Če bodo mišice rasle prehitro, na neki točki postanejo pretežke za naše okostje, kar lahko povzroči težave.


Enako je v poslovanju. Če ima vaše podjetje dovolj sredstev za razvoj, lahko hkrati odprete pisarne v drugih državah, ponudite nove izdelke, modernizacijo proizvodnje, povečate zaposlovanje. Toda poslovanje ni samo obseg, je tudi učinkovitost, produktivnost.


Znano je, da mora vsaka skupina, ki je sestavljena iz sedmih sodelavcev imeti nadrejenega. Človeka, ki bo  delil naloge in reševal njihove probleme med njihovim izvajanjem (razen, seveda, če ne govorimo o “ploski” organizaciji, o kateri smo govorili v 5. delu). To pomeni, da če ima vaše podjetje 1000 zaposlenih, bo za njihovo upravljanje potrebovalo 140 nadrejenih. Poleg tega tudi vsaka skupina sedmih nadrejenih potrebuje svojega šefa.


Če vaše podjetje postane veliko, njegov finančni ustroj postane zapleten – in že potrebujete dobrega finančnega direktorja, da bi upravljal z kompleksnimi finančnimi tokovi. Tudi če je vaše podjetje samo spletna trgovina, ne bo delovalo učinkovito, če bodo v vaši ekipi samo programerji. Potrebovali boste inženirje, logiste, finančnike, tržnike, računovodje. Nekdo mora komunicirati z bankami, nekdo sledi uporabnosti vmesnika ali voditi evidence o zaposlitvi. Konec koncev mora nekdo poskrbeti, da bo v pisarni čisto.


Facebook ni samo Mark Zuckerberg s svojimi idejami, to je tudi Sheryl Cara Sandberg, operacijska direktorica družbe. Google nista le Brin in Page, to je tudi Sundar Pichai. Ja, Brin in Page namerno opustila operativno upravljanje, da bi bila lahko ustvarjalna, vendar verjamite, da ko s Pichaiem razglabljajo o operativnih korakih, le-tega še kako dobro razumeta. Naj bodo vaše ideje še kako kreativne in navdihujoče za hitro rast, mora biti še vedno prisoten nekdo, ki je odgovoren za finančni rezultat.


Vaše ideje so “mišice” vašega podjetja, one delajo vaše podjetje močnejše. Toda vaše “mišice” so neuporabne, če se ne opirajo na “okostje” – korporativni sistem podjetja in organizacijsko strukturo, kulturo in sistem upravljanja, ki ustreza velikosti vašega podjetja. Ni mogoče voditi podjetje s 1000 zaposlenimi, na enak način, kot ste vodili podjetje, ki je imelo deset zaposlenih.


Če ste podjetnik, ste na prvi stopni lahko tudi sami generalni direktor. Toda v primeru, da vaše podjetje raste, in še posebej, če nimate veliko izkušenj v operativnem upravljanju, raje zaposlite strokovnega menedžerja in jasno razločite svoje naloge. Lahko se ukvarjate s strateškimi in kreativnimi vprašanji, toda le pod pogojem, da z ramo ob rami z vami dela strokovnjak. Kar pa ne pomeni, da njegovega dela ne smete nadzorovati.


Vendar, če čutite, da vaše podjetje raste prehitro, če vaše “kosti” ne dohajajo vaših “mišic”, je bolje, da rast začasno ustavite in se pripravite. Pred nekaj leti je moja družba imela neuspešen poskus, da raste v več smereh hkrati. Začeli smo uvajali nove izdelke, renovirali proizvodnjo, odpirali nove veje, zaposlovali delavce, vstopali v nove distribucijske kanale. Kot rezultat, smo imeli preveč zaposlenih, začeli preveč projektov hkrati, vložili več denarja, kot bi se lahko privoščili. Takrat smo si to lahko privoščili, vendar nas je to zelo drago stalo. Bodite previdni.

Če vaše podjetje potrebuje kvalificirano pomoč, nam pišite in našli bomo potrebno rešitev

ali preberite druge primere zgoraj

NAŠI PRIMERI

Vstop na nove trge

Naloga: prenesti vzhodnoevropsko podjetje na novo raven, najti nove trge in modernizirati izdelek.

Rešitev: Rezultati trženjskih raziskav in analize potenciala podjetja so pokazali, da podjetje ima priložnost za razvoj na novih trgih sosednjih držav. Raziskave potrošnikov so pomagale izboljšati izdelek, da bi postal bolj popularen. Rezultati so rast prihodkov za 14%, rast dobička za 22%.

Preberite primer

Vstop na trg SNG-ja

Naloga: določiti za optimalen način donosa izdelkov evropskega podjetja na trg Rusije, Ukrajine in Kazahstana. Vstopiti na trge in pridobite oporo v njih.

Rešitev: široka marketinška raziskava nam je omogočila prepoznati tržne niše, v katerih bi podjetje lahko pridobilo pomembno prednost na trgih teh držav. Izdelek je bil modificiran, da bi bolje ustrezal pričakovanju potrošnikov glede cene in lastnosti. Rezultat tega je, da je izdelek na izbranih regionalnih trgih prevzel delež do 25% in se dobro prodajal dve leti.

Preberite primer